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Development/AX 2012

AX2012: Failed to create a session error

If you face above error while you are using AX, then we can solve thus struggling trouble with a few ways as below.

First of all, please check your size of which the disk that runs your AX database.

 

1. Check User info table to figure out your connection has the proper SID
(Make sure that the user has "Admin" value on the ID field of the table.)

 

2. Delete all AUC files in the user's AppData(Hidden) -> Local folder and Netmodule files, Program Debug Database files in Program Files -> Microsoft Dynamics AX -> Server -> Bin -> XppIL.

(Do not forget backup the files before you delete.)

Restart AOS and run AX again.

 

3. If there is any CIL errors that you couldn't fix it, then uncheck the Checkbox from File -> Tools -> Option

(It is recommended you fix the CIL error first.)

 

4. In case there is a legacy sync error in cache table is called "SQLSYNCINFO", delete the data from this table.

 

AX 사용 중에 위와 같은 오류가 발생한다면 가장 먼저 확인해 보아야 할 것은 AX 데이터가 들어 있는 곳의 디스크가 가득 차있는지 확인하는 것입니다. 용량에 문제가 없다면 아래의 방법들을 통해서 해결합니다.

 

1. UserInfo 테이블에서 사용자의 SID 정보가 맞게 들어가 있는지 확인합니다.

(ID 필드의 값이 Admin인 사용자가 반드시 사용되어야 합니다.)

 

2. 사용자의 임시 폴더 내에 있는 AUC 파일을 삭제하고, AX bin -> XPPIL 폴더 내의 NETMODULE 파일과 Program Debug Database 파일들을 삭제한 이후에 AX 서비스를 재시작하고 다시 AX 실행합니다.


3. CIL 오류가 있었다면, File -> Tools -> Option에서 CIL 체크박스 해제하고 다시 실행, 그래도 안 된다면 Full CIL을 한번 진행 한 뒤 다시 실행합니다.

 

4. SQLSYNCINFO 테이블에 이전에 입력되었던 legacy 데이터가 쌓여 있는지 확인하고 삭제합니다.